~cinta x kesampaian~

Saturday, March 27, 2010

3 comments
"cinta tak kesampaian"
persoalannya kenapa cinta tak kesampaian ya???

cinta itu buta dan membutakan..
banyak faktor yang boleh dikaitkan dengan

ketidaksampaian dalam percintaan ni..

memang perasaan sakit hati tu

boleh menyebabkan macam2 hal berlaku

kalau tiada iman di dalam diri

mungkin perkara2 yang tak diingini terjadi..

masyaALLAH...



~patah hati-radja~

Kau sering pergi tinggalkan
aku
Ku juga suka meninggalkanmu
Lama2 kau dan aku menjauh

Hati bagai air dan api

Yang tak bisa menyatu
Akhirnya cinta putus lagi
Mencari cari cinta yang pasti

Mungkin tak semudah yang kau alami

Cinta sejati datang dan pergi

Cinta bisa kemana saja

Yang mungkin dia sukai

Yang ditinggalkan patah hati

Bukannya aku tak takut mati

Hanya karena sering patah hati
Yang aku takut bila patah hati

Engkau nekat lalu bunuh diri

saat-saat ini
kita perlukan kesabaran diri yang tinggi..

never give up..
bangunlah semula
bukala mata..pandang kehadapan..
jangan terlalu mengharapkan pada yang tak pasti..
kehidupan kita banyak pilihan...

so,pilih la jalan yang betul...

semua perkara yang berlaku
pasti ada hikmah disebaliknya..

kebahagiaan pasti menjadi milik kita
sedang menanti di depan sana...
insya-ALLAH..
kita sebagai manusia,
hanya mampu berdoa dan merancang..

yakinilah ALLAH pula maha menentukan segalanya...
sejarah mengajar kita erti kehidupan..

pengalaman membuatkan kita semakin dewasa..

yang pasti kita mengharapkan keredhaan dari ilahi


INGATLAH !!!

cinta yang paling agung
&
hakiki hanya untuk


~ALLAH S.W.T~

~cHENTa HatikU~

Friday, March 26, 2010

0 comments
aPa yAnG dImAknAKaN dENgaN CiNtA????

*************************************
***************
~cHeNtA aYaHaNdA dAn bOnDa~

mEnCiPtA LaKaRaN cInTa YaNg
MEnGhIaSi sEtIaP dEtIk
LiRiKAn sEnYuMaN..pAnDaNgAn mAtA iTu
LaLu DeNgAn KehAdIraN
SeCeBiS rInDu,KaSiH & SaYaNg
TeRbItnYa pEraSaAN haNyA uNTuK DiRiNyA
pElAnGi HatI meWarNAi jIwa
rIaNg hAtI SeMaKin BeRbUnGa
pErTEmUAn ayAhAnDa & BoNdAku
mEmBeNiHKaN PerAsAaN dI kaLa iTu
tERSiMPuLLa dUa HaTi mEnJaDi SAtU
MaKa TeRbiNanYa jAlInAn MahLiGaI BaHaGiA
mELaYaRi bAhTeRa bErsaMa..
keLaHiRaN SeBuAh kEtUruNaN
dArIPaDa HaSiL PeRKonGSiAn
YaNg mAmPu MeWArIsI sEtIaP gEnErAsI wArIsAn
CiNtA DaN kAsIhMu xKaN PeRnAh pUdAr
sEmOgA bErKeKaLaN hInGga Ke AkHiR HaYaT

~SeLaMaT uLaNgTaHuN pErKaHwINaNmU
YaNg Ke 32 TaHuN~

~akU & iKmaR~

Thursday, March 25, 2010

0 comments
inI IaLaH cIk ZaI...HeHHhE..
iKmAr SiNgKaTaN nAmA uNtUk IkAtAn mAhAsIsWa/I jOHoR..
hUhhU...NiE La DiAnTaRa XtViTi2 YaNg
CiK zAi jOin bERsaMa IKmAr SejAk bErtApAk kAt uSm nIEh..
jOm tERjAh xTiViTi sAyE~^_^~


hArI inTEraKsI iKMaR sIdAnG 08/09..
~At moNKeY BeAcH,PeNaNg~


SuKA SuKi bErsaMa MeREkA...TiMe
dIsKuSi AkAdeMik bERsAMa taN sRi mUhYiDdIn yAsSIn
~aT DewAn BuDaYa,UsM~


JaDi FaCy tImE dAk2 ScHoOL sMk uNGkU hUSsIn wAt LaWatAn
~aT MuZiUm TeNgkU FaUzIaH,uSm~


rOaDsHoW KeMbArA mEnArA iLmU MeNgELiLinGI SemEnAnJUnG..
SElAmA sEMinGgu..mEmAnG SuPeRb BeSt..
~aT PoRt dIcKSoN~

hArI iNTeRAkSi IKmAr SiDaNg 09/10
bEsT sEBaB DaPaT MeNgENaKaN OrAnG...HaHHHa..
~aT TeLuK BaHaNg,pEnAnG~

wAt pErfOmEr kUdA kEpAnG MaSa cOnVeX 2009
aBeS MuKA dI mAkE Up SeIncHi..haRhAr..


jOin kElAb RAkAn tRAfFiK(kRt uSm)...
aCecEh cAm dUtA PrOdUk jEw..hiKhIK..
~aT TaPaK kONvO,uSm~


dInNeR FuTsAL rEsTu - IkMaR..
~aT dEwAN UtAmA dESasIsWA,uSm~

sEGaLa2Ny IkmAr...mASam mAnIs tAwaR mAsin PaHiT..
JaTuH BaNgUn DuDuK HaNyA uNTuK IKmaR..
lAgI 2 ArI uNTuK cIk Zai LeTaK JaWAtAn...
sOb...sOb...sEdEynYEr...
kEnAnGAn bERsAMa IKmaR XkAn cIk zAi LupAkAn..
MiSs U IKmAr...
~sEtIaUsAhA KeRJa ikMAr SiDaNg 09/10...~

~cArA uNtUK mEnGetAhUi KaMu mEnCiNTaI SeSEOrAnG~

0 comments


12:
Kamu bercakap dengan dia hingga lewat malam dan bila kamu tidur, kamu masih teringat padanya.


11:
Kamu berjalan dengan perlahan sekali bila bersama dengannya.

10:
Kamu rasa serba tak kena bila berjauhan dengannya.

9:
Kamu akan tersenyum bila kamu mendengar suaranya.

8:
Bila kamu memandangnya, kamu tidak nampak orang lain di sekeliling. Kamu hanya nampak dia...

6:
Dia adalah segalanya yang kamu ingin fikirkan.

5:
Kamu perasan kamu sentisa senyum apabila kamu memandangnya.

4:
Kamu akan melakukan apa sahaja untuk membolehkan kamu berjumpa dengannya.

3:
Semasa kamu sedang membaca ini, dalam fikiran kamu terbayang wajah dia sahaja.

2:
Kamu begitu asyik memikirkan tentang dirinya sehingga kamu tidak perasan bahawa nombor tujuh hilang/tiada.

1:
Kamu akan balik ke atas untuk memastikan adalah betul tiada no 7 dan kamu akan tergelak sendiri.

BUATLAH HAJAT KAMU SEKARANG....KAMU TAU APA YANG KAMU PALING INGINKAN.....llalallaaaaaaaaaa~

~tAnYa sAmA PokOK pULaK dAa~

1 comments
TANYA SAMA POKOK

Penyanyi: P.Ramlee
Filem: Anakku Sazali

Tanya pada pokok apa sebab goyang,
Nanti jawab pokok angin yang goncang,
Tanya sama langit apa sebab hujan,
Nanti jawab langit tanyalah awan.

Awan nanti kata aku kandung air,
Sampai tempat sejuk aku pun cair,
Tengok dalam air nampak bayang-bayang,
Campak satu batu bayang pun hilang.

Tanya sama hati apa rasa sayang,
Adakah tandanya nampak dipandang,
Kumbang rayu bunga bulan dan bintangnya,
Punya tanda-tanda hubungan mesra.

Tanya sama hati pernahkah merindu,
Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.

Jikalau tidak kerana sayang,
Kuntuman kasih tak mungkin kembang,
Andainya jemu mengganti rindu,
Jambangan mesra tentulah layu.

Tanya sama hati pernahkah merindu,
Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.

zaishazailie :

Lirik lagu nie sangat mendalam maknany..renung2kan la...

~taNyA sAmA HaTi~

0 comments


P. Ramlee & Normadiah

Itulah Sayang

Tanya sama hati
apa asal sayang

Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

Tanya sama hati
Pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan
Apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang

Jikalau tidak kerana sayang
Kuntuman kasih tak mungkin kembang
Andainya jemu mengganti rindu
Jambangan mesra tentulah layu

Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

*NaK tAnYa SamA hAtI sAPa Ya???
lallalalalaaaaaaaaa~

~pRoGrAm PeWaRiS mUdA nEgArA~

Wednesday, March 24, 2010

3 comments

yUHoO..AlOo..DaH sEmIngGU cIk Zai

mEnINgGaLkAn bLoG beRSaMa lAptOp..
2,3 aRi YaNg LePaS cIk ZaI tElAh pErGi
Ke FeLdA PaSoH 2,nOgOrI sEmBilAn..
jOin PrOgRaM pEwArIs MuDa nEgArA
uNdEr JaBaTaN PeNeRAngAn nEgEri JOhOr..
MEmAnG sUpErb BeSt..MaCaM2 XtIvItI N pEngAlAmAn..
iNi MErUpAkAn kAlI KeDuA cIk zAI jOin PrOgRaM PeWarIs..
SeBeLuM Ni pRoGrAm pEwARiS DiBuAt
KaT KaMpUnG jAyOr,PaGoH MuAr,JoHoR

SelAmA cIk Zai KaT FeLdA pAsOh tU..hUh..
MaCam2 tErJaDiK CuCi MaTa tEnGok aBaNg2 fAcy yAnG EnSeM2..OpS...

KeNgKaWan DaRi uUm,UpSi,USiM sErTa Dr UsM sENdIrI..
MaCam2 GeLaGaT cIk zAI TeNgOk..aDa yAnG Ok..
XkURaNg jG yAnG KeRek sEy..

pErJaLaNaN....
jUMaAt...19.mAc.2010..
KuL 11.30pagi,bERtOlAk DaRI uSm Ke N9..
kuL 7.30 MaLaM,tIbA kat fElDa PaSoH2
KaMi AdAlAh

Di AnTaRa U yAnG paLiNG LaMbAt SamPaI Ke DesTINaSI..HeHHhE..

mUka KePeNaTan SeTiBanYa KAt FeLdA pAsOh..
mAsIH TeRSenYuM aYu..AhAkZ~


hArI kEdUa..sAbTu-20 mAc 201o..

pAgI NaN iNdAh...


sEmPaT bErgAmBo DeNgaN oMaK,FiZa N kAk IjAa..
SebElUm G bErGOtOnG rOyOnG bErsIhkAn SekOlAh N mAsJiD..
(KeNdUrI KaMpUnG)

tEnGAhArI iTu...


pOsE dAlAm mAsJiD


sEmPaT BeRpOSiNg DePaN MaSJiD..

pEtAnGnYa...


SeSI mOtIvAsI n SoAl jAwAB bErSamA BuDaK2 FoRm5..

tEaM bOlA jArInG...hUHhu..DApAt No.4...


maLaM pULaK...
ZiKiR aSmAuLhUSnA N cEramAh mAulIdUrAsUl kAt MasJId..
sEMpAt PoSe Tu..hEhhE..

HaRi kEtIgA..AhAd 21.MaC.2010..

PaGi..


dENgaR cERaMaH JeW..

TeNgaHaRI..


peRFoMeR dArI kAmI n DaK2 U lEn...lAlLLla~


peTaNg...
mAjLiS pEnUtUpAn N pEnYerAhAn SeMulA aNaK aNgKaT...


PoSe TerBaEk...LaLLLLaaaaaa~


lagI..bErsAmA oMaK..KaK IjAa..FiZa..CiK zAI..
aDik eKin..AdIk SaLeH N aDiK aNiS.


bErsAMa kElUaRgAkU...OmAk..BoNdA sAlIMaH,kAkIjaA..fIzA,aDiK eKin..

AdIk SaLlEh N aDIk AnIs


.BeRAmAi2 uNtUk 1 MaLaYsIa...


sEmOgA aHlI2 pEwARiS bErJuMPa pAdA MaSa aKaN dAtAnG..
rInDu u aLlZ..PEWARIS MUDA NEGARA...

~si UnGu ViOLeT~

Wednesday, March 17, 2010

hai kengkawan..hurm..hhehhe..sowie..dh bape ari x upload..kesibukan dengan assignment sedang melanda cik zai manakala kesakitan akibat demam juga mempengaruhi kexstabilan diri......lallalala~adoi..huh..gara2 assignment penin nak pikir sume masalah nieh...semalam cik zai mengalami pelbagai pengalaman yang menarik sekali..pertamanya..cik zai berjaya memahami apa yang lect.RAK345 ajar..iaitu puan Wan Mariah tentang Housing Design..keduanya..cik zai rasa sangat heppy bersama incik apad kerana beliau telah menemani cik zai pergi ke pameran seni RINTIS iaitu hasil keje final budak2 3rd year yang bertempat di dewan utama pelajar(DUP)..memang superb..dorang buat best..tahniah untuk budak2 seni 3rd year..memang patut pon korang digelar seni...ketiganya cik zai menemani cik fiza dan incik fitri mencari sesuatu idea di bukit jambul mall.. satu diantara sejuta...mesti semua nak tau kan..hhehe..okla..cik zai gtau..sbenarnya abg fitri nie ingin membelikan hadiah untuk someone yang special..so,kami sebagai setiausaha dia yang xrasmi mencari idea untuk mencari hadiah yang terbaik sekali..last2 setelah berfikir banyak2 kali..berpusing2 dari tingkat 1 sampai tingkat 4 sebanyak beberapa kali..akhirnya..kami menjumpai yang sepatutnya..walaupun mahal..tapi memang superb cantik...memang betul-betul beri kepuasan kepada abg fit dan juga kami...alhamdulillah...
2,3 ari yang lepas kawan cik zai incik Syafique Haikal bin Ahmad Shafiee nun duduk di sempadan Johor...negara Singapura telah mengadd cik zai didalam facebook beliau...llalala...dah balik Malaysia upenya...beliau telah study di Hokkaido,japan...hurm..ari itu beliau telah memanggil cik zai si violet di dalam laman chat kat tagged..ntahla..tetibe je..huhhu..(incik afik...ang baca nie jangan mara na)..hikhik...dulu kemain gadoh2..sekarang kata rasa rindu pulak pada cik zai..adoi..hampeh jew...jumaat,sabtu dan ahad bersamaan 19-21 mac nie cik zai berada di Jelebu Negori Sembilan..ada Program Pewaris Muda Negara...arap2 sumenya berjalan lancar hendaknya..amin...

~kEcIk-KEcIk DuLu~

Sunday, March 14, 2010

0 comments

bestkan zaman khecik-khecik dhulu...
teringat pulak zaman tengah hingusan...
kawan dengan budak-budak lelaki....
boley men anak patung..
men polis enteri...men masak-masak...
men kawen-kawen..indahnya...hahhaa

lepas kemas-kemas kat bilik...terjumpa lak gambo nie...
bestny..kalau masa leh berputar semula...
nak je aku kembalikan zaman kegemilangan kecik-kecik dulu...
memori tercipta dengan kenangan-kenangan.....
dengan kawan-kawan yang degil & nakal
xdela perasaan nak jaga-jaga ati orang nie..
asalkan dalam kepala pikir seronok bermain & enjoy...

gambo ni najib bagi aku sebelum dia pindah...
hurm...ngan kita-kita yang gile-gile kecik-kecik dulu...
huh..aku nu yang kat belakang tuh...
hheheh..mana ley tnjuk..malu sey..

hari ni aku nak buat perbezaan...
zaman dulu dan kini....
pernah x korang renung semula....
apa yang zaman nenek moyang..mak bapak kita pernah lalui...
berbeza dengan zaman kita sekarang....
zaman dulu-dulu sebelum merdeka...
orang makan pucuk paku...cendawan kat busut & tunggul kayu...
ubi kayu yang direbus makan dengan sambal tumis...
sedapnya...alangkan indah kalau aku dapat merasai semua tu lagi..
sekarang dah moden..cakap je KFC,MCD,pizza hut..
semua tersedia...
aku bersyukur segalanya ada
dan lengkap dalam kehidupan aku..
dengan keluarga & rumah yang besar...
boleh melanjutkan pelajaran sampai ke universiti..
semuanya mengikut peredaran zaman...
tenungkanlah rakyat afrika yang menderita dan menjadi pelarian...
anak-anak yang kekurangan zat..
cuma makan apa yang ada..
xpernah mereka mengeluh...
tapi manusia yang dah terbiasa hidup serba kemewahan..
baru ditimpa masalah kecil dah merungut
menyesali kekurangan yang ada...
xdapat aku bayangkan...
kalau tiba-tiba zaman kembali seperti dulu..
apa akan terjadi dengan manusia...
kalau ego masih menguasai diri...?
renung-renungkan la...





~cAnTiK tApI sInGLe..bEtUl kE MeMiLiH?

Thursday, March 11, 2010

0 comments

wAh sTaTemEnT TuH..
HurM...
aNdA RaSa BeTuL Ke
"cAnTiK tApI MaSiH sInGlE..BeTuL Ke MEmILiH?"

wOkEyH.. sEkArAnG nI cIk Zai
NaK lEbIh tErbUkA MeMbErI rUang

NAk bERkONGsI chErItA kaT uAlLZ..
mEmAnG cIk Zai SiNGlE LaGi..

pAs PuTuS nGaN InCiK sHaFieE..

CiK zAI tERuS xMo NaK cOuPle2 LaGi

mUnGKiN CIk ZAi mAsIh sAyANgKaN dIa kOt..

dAn mUNgkIN JugAk cIk Zai
SemAkIN
XdE pEraSaAN nAk bErcOuPle
DENGaN LeLaKi

mAkSuDnY BuKAn jUA cIk Zai lEs.

CiK zAi KaWaN Je DeNgAn SesApE..

TaPi UnTuK MeNjAlINKaN ReLaTiONsHiP
Tu
aMaT PayAh SekAlI..
NaK KatA cIk Zai mEmiLih..
XjUGaK

MeMang MeMilIh tU bAgUs..
SebAb KitA BeRPElUaNg
uNTuk
MeNgeNaLi SesEoRaNG uNtUk Di jAdIKaN teMaN..

cIk zAI bUkaN NaK aNgkaT BaKul SEnDiRi..

rAmAi bErkEnAn kat CiK zaI..
tApI MasAlAhNYa...
CiK ZaI LaNgsUnG
xDe AtI & pEraSaAn nAk bErcHeNta..
ApA pErLu CiK zAI BuAt?

cIk ZaI Mx PeNdApAt KaWaN2 cIk Zai AnTArAnY
cIk sAKInAh:lOm AdA jOdOh tU..sIngLe lA bEsT
InCiK sHaFerOl qIrZa:AwAkKaN cAnTiK..InSyAaLlAh..
ABg FaIz:hEnSeM TaPi SiNglE..wAJib mEmILiH..

cIk aZiLA :mEmILiH tu PeRLu..nGkO Ke OrGNy?

HuRm..EnTAhLa..

cIk ZAi DaH mAlAs nAk pIkiRKaN
aDA pAkWe Ke Xde pAkwe

rImAslA Nk JaWap pErtAnyAan ORaNG..
sALaH Ke SiNGle?

sUkE aTiLa NaK sIngLe pOn..

bUKaNnY mEnYuSahkAn IdOp oRaNg
..

MaK BaPaK aKu pON x KIsaH aKu SiNGlE..

kEsIMpULaNyA.
.

CiK zaI Mx MaK bApAk
CiK zAI Je yAnG PilIHKaN JoDoH
unTuk Aku

dAh XdE joDoH NaK wT CaMNe...
mEmBujAnGLa SAmpAi kE tUa..
xKaN NaK DiGeLaR AnDaRtUr.
.??
kIHkiH...

There was an error in this gadget
 

Posts Comments

©2006-2010 ·TNB