~kEcIk-KEcIk DuLu~

Sunday, March 14, 2010


bestkan zaman khecik-khecik dhulu...
teringat pulak zaman tengah hingusan...
kawan dengan budak-budak lelaki....
boley men anak patung..
men polis enteri...men masak-masak...
men kawen-kawen..indahnya...hahhaa

lepas kemas-kemas kat bilik...terjumpa lak gambo nie...
bestny..kalau masa leh berputar semula...
nak je aku kembalikan zaman kegemilangan kecik-kecik dulu...
memori tercipta dengan kenangan-kenangan.....
dengan kawan-kawan yang degil & nakal
xdela perasaan nak jaga-jaga ati orang nie..
asalkan dalam kepala pikir seronok bermain & enjoy...

gambo ni najib bagi aku sebelum dia pindah...
hurm...ngan kita-kita yang gile-gile kecik-kecik dulu...
huh..aku nu yang kat belakang tuh...
hheheh..mana ley tnjuk..malu sey..

hari ni aku nak buat perbezaan...
zaman dulu dan kini....
pernah x korang renung semula....
apa yang zaman nenek moyang..mak bapak kita pernah lalui...
berbeza dengan zaman kita sekarang....
zaman dulu-dulu sebelum merdeka...
orang makan pucuk paku...cendawan kat busut & tunggul kayu...
ubi kayu yang direbus makan dengan sambal tumis...
sedapnya...alangkan indah kalau aku dapat merasai semua tu lagi..
sekarang dah moden..cakap je KFC,MCD,pizza hut..
semua tersedia...
aku bersyukur segalanya ada
dan lengkap dalam kehidupan aku..
dengan keluarga & rumah yang besar...
boleh melanjutkan pelajaran sampai ke universiti..
semuanya mengikut peredaran zaman...
tenungkanlah rakyat afrika yang menderita dan menjadi pelarian...
anak-anak yang kekurangan zat..
cuma makan apa yang ada..
xpernah mereka mengeluh...
tapi manusia yang dah terbiasa hidup serba kemewahan..
baru ditimpa masalah kecil dah merungut
menyesali kekurangan yang ada...
xdapat aku bayangkan...
kalau tiba-tiba zaman kembali seperti dulu..
apa akan terjadi dengan manusia...
kalau ego masih menguasai diri...?
renung-renungkan la...





0 comments:

There was an error in this gadget
 

Posts Comments

©2006-2010 ·TNB