~HaTi & PeRasAan~

Tuesday, April 20, 2010

AsSaLaMmUaLaIkuM..
SuDaH LaMa rAsANYe CiK zAi x MeNtInTAkAn
bLOg yAnG CuTe nIeH..
HiKHoK...aHaKz~
aL-mAklUMlAh mIngGu ExAm dAh STaRt..
cIk zAi SiBuK MeMbiZi bOdYKaN dIrI UntUk sTudY..
aNyWaY..SekaRaNg..IdOp CiK ZAi ShEmAkIN CerIa..
dAlAm AtI aDa tAmAn
BeRBuNgA2 mULa meNghArUmkAn bAuNyA..
tAmbAhAn pULaK...
bERaT SeMaKiN NaIk jAdIk 50kG..
PipI sEmAkIN TeMbAm..AgAk SEdaP dIcUbIt..
SaNgaT bEsT KeHiDupAn iNi
kEhIdUpAn YaNg bAhAgIa dIsaMpIng oRaNg2 tERsaYaNg..
ApEdeH AkU BeRmuKaDiMAh nIeh..
SuDaH..
MaRi bAcA aPa yG cIk ZAi maU mEmbEbEl NieH..

Cinta

Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita.
Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu..
dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia.
kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya.
dalam erti lain :
cinta ditujukan kepada seseorang

yg kita selalu ingat dan mimpi..
Tanpanya kita akan rasa sunyi dan
kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya
walaupun dia buat tak tau je...



Sayang
Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang
untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita.
selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi
TELINGA kepada masalah kita.
dalam erti lain :
sayang ditujukan kepada seseorang

yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar
dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita
dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia
kerana kita bukannya cinta kepadanya...



Suka
Kita sukakan dia kerana dia kelakar.
Dia happy-go-lucky.
Bila bersama dengan dia,
kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut.
Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia
bila tak berjumpa seminggu…
dalam erti lain :
suka ditujukan kepada seseorang

yang boleh menjadi pelawak kepada kita.
Kita akan suruh dia diam sekiranya perut kita dah nak pecah…



Minat
Apa sesuatu pada dirinya
yang menarik kita untuk mendekatinya.
dalam erti lain :
minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat,

peribadi atau barang yang kita mahukan…


tetapi kita kene ingat
bahawa tanpa minat,suka & sayang
kita tidak akan CINTA pada seseorang itu

kEnApA cIk Zai tUlIs RuAnGAn nIeH??
SeBaB..
HaL iNi AdA BeRKaItAn aTi & PerASaAN SesEoRAnG..
PaStI koRaNg pOn tERpIKiR hAl nI KaN..
TiPuLaH ...
KaLaU HaL2 pERaSAan nIe
XpErnAh tERjAdIK DaLaM IdOp koRaNg
dAlAm sOaL pERasAan PulAk
SuSAhnYA bILa mEngHaDaPi sItUaSi mAcAm ni
maSaLaHnYe...
BilA teRJaDi KeS cInTa 3 SeGi dAlAm HuBuNGaN..
sAnGaT sAkIt & PeRiT Yg tERaMaT..
So..ApA yAnG PeNtInG..
kEnAlAh BuAt piLiHaN yAnG tEpAt..
MeMiLiH sEoRaNg sAjE DiAnTaRa Yg TerLIbAt..
dIrI JuGa KeNe YaKiN
BAhaWa aPa jUA KePuTuSaN YaNg Di aMbIl..
jANgAnLa mEnYEsaLiNYa dI KeMUdIaN HaRi..
fIkiR DaN rEnUnGKaNLaH..
ApA yANg TeRBaIk uNTuK DiRi kiTa..
bAiKLaH uNTuK sEmUa OrAnG jUGa..

1 comments:

zai shazai said...

sangat sedih bila semua ni berlaku dlm diri sendiri..yaALLAH..tabahkanla jiwa hambamu ini..aku yakin,setiap yang berlaku ada hikmahnya..

There was an error in this gadget
 

Posts Comments

©2006-2010 ·TNB