~di SuAtU SeNjA~

Wednesday, June 2, 2010

hari ini aku meneruskan menaip blog ini...bukan apa...saja nak mengisi waktu lapang aku yang ke bosanan kat opis ni.alhamdullilah di kala petang ini..suasana kelihatan indah sekali..di pendekkan cerita,hari tu,10 Mei 2010.bersamaan 25 Jamadilakhir dalam tahun hijrahnya..petang tu selepas balik keje,kak ijan ajak aku pergi pasar malam.pasar malam tu cuma ada setiap malam selasa kat pasar Kampung Melayu Majidee.selepas siap2 solat maghrib,kak fad(akk ipar kak wa)col.dia kata malam ni nak tido kat umah..alang2 bolehla keluar pergi pasar malam sekali..seperti kebiasaannya,kak fad akan datang untuk menemani kitorang kt rumah.tepat pada waktunya,kak fad datang ambil kitorg kat rumah dengan menaiki keretanya.selepas mencapai hajat dan destinasi yang di tuju,maka kitorg pun balik dengan pelbagai juadah yang dibimbit dalam beg plastik..namun,aku terperanjat dan terpaku lalu beristighfar memohon pengampunan dari ALLAH S.W.T dengan apa yang aku lihat..aku memanggil kak fad lalu menunjukkan kepadanya kuasa ALLAH S.W.T.tepat jam 7.55 malam berlakunya peristiwa aku dengan kak fad menemui awan bertanda salib berwarna hitam di langit nan senja..MASYA ALLAH..SUBAHAN ALLAH..inilah pertama kalinya ALLAH membuka pintu hatiku untuk melihat kebesarannya.Namun aku x sempat merakam kebesaranNya sebab berlaku dalam beberapa minit sahaja.sesungguhnya peristiwa itu akan menjadi kenangan paling bermakna dalam hidup aku...

0 comments:

There was an error in this gadget
 

Posts Comments

©2006-2010 ·TNB