.:: syurgamu ramadan ::.

Friday, October 29, 2010

syurga ramadan
cerite dalam slot samarinda kat tv3..
walaupun cite ni dah berkulat..
namun..bahangny masih terasa lg..
sebenarny cik zai bru je khatam tengok cite ni..
huaaa...sob3..sedih tol..
tahniah untuk shahrulezad mohameddin..
sebab jalan citenya kelass gitu..



~ pelakon- pelakon syurga ramadan~
Elly suriati aka Datuk Halimaton
Eira syazira aka Marlia
Arifah damanhuri aka mak Jah
Ungku ismail aziz aka Yassin(pak su)
Shaharuddin aka Budi
Zarina AF aka Aisyah(mak su)
dan lain2..

sinopsis..
Mengisahkan sebuah keluarga yang penuh dengan perasaan dendam..
Datuk Halimaton mempunyai 2 orang anak iaitu Marlia & yassin,
namun..Datuk Halimaton tidak lagi mengaku Marlia anaknya setelah Marlia kawen lari dengan Budi yang juga drive keluarga Datuk Halimaton.
Marlia hidup dalam keadaan terbuang dari keluarga sehingga dikurniakan 4 orang anak iaitu Along,Angah,Musa & Mira..
Namun..
4 beradik tersebut kehilangan ibu bapanya
setelah terlibat dalam kemalangan semasa Marlia & Budi
ingin jumpa adik & mummyny kat KL..
pelbagai rintangan terpaksa dihadapi 4 beradik ni
setelah berada di rumah nenek mereka (datuk halimaton)..
nenek yang tak peduli pada cucu2nya..mak usu yang selalu buli budak2 tu..
akhirnya..berkat kesabaran 4 beradik ini telah
memberi kesedaran dari kesilapan yang pernah datuk Halimaton lakukan..
memang happy ending..sob3..
rasa dh sebaldi air mata ni jatuh..

~ ost syurga ramadan ~
Akan Ku Jumpa
Ku mengatur langkahku
berjalan tanpa bayang-bayangMu
langit dan bumi setia, menemaniku
matahari menyinar tak pernah berpihak padaku
Ku kepanasan tanpa perlindunganMu.

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri Mu dalam hidupku ini
Rasa kecewa ada bila kaki penat berlari
Namun yakinku Kau kan kutemui

Ku takkan pernah cuba berhenti
langkahku mencari Cinta
Yang ku tahu hanya tuk diriku
kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akanku jumpa diriMu
dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpiku selalu

Kulihat semua gembira
bila mengenali erti Cinta
senyuman ku beri hanya duka
bila ingin Teman tuk berbicara

Cinta jangan sembunyi
mataku kabur mencari
hadirlah dalam hidupku ini
Cinta jangan engkau pergi bila langkahku cuba
untuk mengejar diriMu

0 comments:

There was an error in this gadget
 

Posts Comments

©2006-2010 ·TNB